نگاشته شده توسط: persianeyes | دسامبر 15, 2008

دستشویی های زنانه و مدیریت زنان

چند وقت پیش درمحل كار من كه يك اداره دولتي ميباشد، نقل و انتقالاتي صورت گرفت و ما بر حسب اجبار به يك ساختمان ديگر منتقل شديم. محلي كه براي ما در نظر گرفته بودند، طبقه بالاي يكي از ساختمان هاي اصلي و مخصوص مديران بود. همان طور كه شايد بدانيد،  هميشه طبقات بالاي ساختمان ها مخصوصا ادارات دولتي مخصوص مديران آن سازمان ساخته ميشود. حال كه بر حسب تغييراتي اين مديران از سازمان رفته بودند و جاي خالي ديگري براي بخش ما  موجود نبود، به طور موقت در جايگاه مديران مستقر شديم.

خب مشخص بود كه در آن طبقه براي آسايش و آرامش مديران همه فكر لازم را كرده بودند و امكاناتي از جمله اتاق خواب و استراحت، حمام، آبدارخانه اختصاصي و … تدارك ديده بودند.

ولي ما كمي بعد از استقرار متوجه يك كشكل بزرگ زنانه در محل شديم…، بله اين طبقه دستشويي زنانه نداشت!! در ساختماني كه در هر راهرو آن دستشويي هاي زنانه و مردانه وجود دارد، در طبقه مخصوص مديران دستشويي زنانه اي موجود نيست و ما بايد به طبقات ديگر ميرفتيم !

https://i0.wp.com/images.veer.com/IMG/PIMG/ZPP/ZPP0004334_P.JPG

 برداشت شما از اين قضيه چيست؟

برداشت شخصي من اين بود كه در تفكر اداري و دولتي ايران، حتي احتمال اينكه شايد روزي روزگاري خانمي به مسند مديريت هاي بالا برسد آنقدر بعيد و دور از ذهن  به نظر ميرسد كه حتي زحمت ساخت يك دستشويي زنانه كه مدير احتمالي زن از آن استفاده كند بر خود هموار نميكنند. اصلا چه معني دارد در حضور آقايان خانم ها به مديريت برسند؟ اصلا چرا بايد اين احتمال را بدهيم كه زني قدرت نشستن بر اين مسند را داشته باشد؟  جالب اينجاست كه در ايران نه تنها  اكثريت مطلق مديران رده بالا مرد هستند، بلكه منشي، مسئول دفتر و كارمندان دفتري رياست و كساني كه به قولي كارهاي مهم انجام ميدهند هم تمامي از ميان مردان انتخاب ميشوند.

بله، بله، من بايد خيلي خوشبخت باشم كه در چنين سازماني كار ميكنم  😐

Responses

  1. jaleb gofti! … vaghti az rahnamayii va dabirestaan tu ketab-hamoon hei migoftan mard reise khanevaadast, va bayad ino hefz mikardim o emtehan midadim (!!!) hich baraam surprise nist ke ino mishnavam. mersi.

  2. البته ميشه اينطور هم تصور كرد كه اگر خانمي به منصب بالا برسد تمام آقايان رو از دور و برش پاك كنه و فقط خانمها بمونن اونوقت دستشويي آقايون ميشه دستشويي خانمها .

  3. جالب بود.
    نه ! جدا» جالب بود!
    اتفاقا من هم یک چیزی توی ذهنم بود در مورد دستشویی ! که قراره بنویسمش . coming zood !

    ************************** لووووووووول!

  4. نکته ! ئئ که گفته بودم درباره دستشویی های زنونه مینویسم رو نوشتم!

  5. من یه پیشنهاد می دم. از اون جایی که باید جامعه به این جا برسد که حقوق و توانایی های مردان و زنان برابر است، شما هم یه کار کاملا مردونه بکنید. به این ترتیب که چند تا از کارمند های خانم فردا یه وانت کرایه می کنید و می رین یه مصالح فروشی و به میزان لازم آجر و سیمان و گچ و کاشی و سنگ می خرید. از اون ورم می رین به میزان لازم لوله و … می خرید و یه روز اون طبقه رو تعطیل می کنید و خودتون یه دستشویی زنانه بنا می کنید. با این عمل خیر، کار مدیرهای خانمی که در آینده به اون طبقه می آیند رو هم راحت می کنید. اصلا خدا رو چه دیدین شاید یه روز خودتون شدین مدیر شرکت. من واسه همه طرفداران حقوق زنان دعای خیر می کنم. موفق باشید.

  6. مگه دستشويي مردانه با زنانه فرق مي‌كنه؟ بعيد ميدونم فرقي بين اين دو تا دستشويي باشه. چه عيبي داره كه خانوم‌ها از دستشويي آقايون استفاده كنند و بالعكس. چرا اينقدر بدبينانه نگاه مي‌كنيد. به نظرم مشكلات ريشه‌اي‌تر از دستشويي هستش.

  7. من حاضرم قسم بخورم من و شما تو یه اداره کار میکنیم .
    الان حدود دو ماهه که ما هم از ساختمان اصلی به این ساختمون فرعی مهاجرت کردیم و مشکل دستشویی زنانه داریم .
    همه کارمندان طبقه من از دستشویی استفاده مشترک میکنن اما من همیشه میرم طبقه پایین که یه دف با خانوم منشی طبقه خودمون مواجه نشم . زشته آخه .
    اما الان دوباره شما رو بردن ساختمون اصلی سازمان درسته ؟
    من یادمه یه بار که تو سازمان همایش بود و داشتم از خودم پذیرایی میکردم یه توییت از تو خوندم که به به همایشه و پذیرایی .
    برای همین میگم تو یه سازمان دولتی هستیم .

    ********************
    توي سازمان هاي دولتي كه هميشه همايشه!! شايد هم همكار باشيم نميدونم .شما بگو كجا كار ميكني همكار باشيم دروغ نميگم!


پاسخی بگذارید

دسته‌ها

