نگاشته شده توسط: persianeyes | فوریه 16, 2008

غربت فرهنگ ایرانی

روز ولنتاین – داخل ماشین مسافرکش :

راننده : ببخشید شما میدونید که امروز روز ولنتاینه؟

من: گویا امروزه، البته میدونید که ایرانی ها از چندین هزار سال پیش روز عشق داشتند، روز پنجم اسفند به نام زمین و عشق در ایران باستان روز عشق و دوست داشتن بوده. از لحاظ تاریخی هم از ولنتاین قدیمی تره. ایرانیها در این روز به کسانی که علاقه داشتند هدیه میدادن.

راننده (که نشان میداد حرفهای من براش اصلا جالب نبوده): شما تاریخ خوندید؟

من: نه، چطور؟

راننده : آخه اطلاعات تاریخیتون خیلی بالاست!

من با خودم : چقدر فرهنگ ایرانی در کشور ما غریب افتاده، اگر ذره ای اطلاعات راجع به فرهنگ و تاریخ ایرانی داشته باشی، فکر میکنن حتما باید تاریخ خونده باشی. در صورتیکه اگر تاریخچه روز ولنتاین رو از بر نباشیم ، کم اطلاع و بی کلاس هستیم.

پ ن : یک لینک مفید راجع به روز عشق ایرانی

Responses

  1. سلام. سه مطلب درمورد والنتاین و سپندارمذگان نوشته‌ام دوست داشتید سر بزنید. از کامنت شما برای فروغ هم ممنونم.

  2. درود
    اولین باره میام اینجا
    زیاد سخت نگیر …
    بدرود
    *********************
    خوش اومدی
    منم سخت نمیگیرم:)


پاسخی بگذارید

دسته‌ها

